Escolta, Senyor, i respon-me

Pregària. Referit a David.
Escolta, Senyor, i respon-me,
que sóc pobre i desvalgut.
Guarda la meva vida, que sóc un fidel teu.
Salva, Déu meu, el teu servent
que en tu confia.
Senyor, compadeix-te de mi,
que tot el dia t'invoco.
Dóna aquest goig al teu servent;
a tu, Senyor, elevo la meva ànima.
Tu, Senyor, ets indulgent i bo,
ric en l'amor per a tothom qui t'invoca.
Senyor, escolta la meva pregària,
escolta la meva súplica.
T'invoco en hores de perill
i sé que em respons.
Entre els déus no hi ha ningú com tu,
no hi ha gestes comparables a les teves.
Tots els pobles que has creat, Senyor,
vindran a prostrar-se al teu davant
i glorificaran el teu nom.
Perquè tu ets gran, Senyor,
són prodigioses les teves obres,
tu ets l'únic Déu.
Ensenya'm la teva ruta, Senyor,
que m'encamini en la teva veritat;
que el meu cor tot sencer veneri el teu nom.
Et lloaré, Senyor, Déu meu, amb tot el cor,
glorificaré per sempre el teu nom:
«L'amor que em tens és molt gran,
m'has salvat de la terra dels morts.»
Déu meu, s'han alçat contra mi uns arrogants,
uns violents que no fan cas de tu
volen la meva mort.
Tu, Senyor, Déu compassiu i benigne,
lent per al càstig, fidel en l'amor,
Mira'm, apiada't de mi.
Dóna el triomf al teu servent,
la victòria al teu fill d'esclava.
Dóna'm un senyal del teu favor,
i els qui m'odien veuran, avergonyits, que tinc en tu, Senyor, consol i ajuda.