Necessito el teu poder i la teva saviesa

Oh Gran Esperit, tu que parles en el vent
i dónes alè de vida a tot el món,
escolta'm!
Sóc feble i petit, necessito el teu poder i la teva saviesa.
Deixa'm caminar en la bellesa, i que s'alegrin els meus ulls
al contemplar el color vermell i daurat de l'aurora.
Fes que les meves mans toquin amb amor
totes les coses que tu has fet.
Fes-me savi per poder comprendre
els ensenyaments sagrats que tu has impartit.
Ajuda'm a entendre la lliçó amagada
en cada full, en cada pedra.
Busco la força no per estar per damunt del meu germà,
sinó per conquistar a l'enemic que hi ha en mi.
Manten-me disposat per anar sempre cap a tu
amb cor pur i mirada neta,
i que així quan la meva vida declini com el sol ponent,
el meu esperit pugui anar a tu
amb honor i sense vergonya.